Ambulant begeleider
24 - 32 uur, parttime
Grijp de kans om kennis te maken met Kentalis en de rol van ambulant begeleider! In deze tijdelijke functie (zwangerschapsverlof) ondersteun je scholen bij het creëren van een inclusieve leeromgeving voor leerlingen met TOS. Je adviseert leerkrachten en professionals over specifieke onderwijsbehoeften en draagt zo bij aan passend onderwijs voor ieder kind.
Met wie werk je?
In deze functie ondersteun je het primair onderwijs voor leerlingen tussen de 4 en 12 jaar met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) in de regio Zevenaar. Je coacht en begeleidt leerkrachten en professionals bij het begeleiden van leerlingen die moeite hebben met de communicatie en het uiten en begrijpen van taal. Je zorgt voor passende ondersteuningsinterventies.
Waar werk je?
Jij gaat aan de slag bij Kentalis Ambulante Dienstverlening Arnhem. Je bent lid van een deelteam en onderdeel van een vast, ervaren en gedreven team van circa 75 medewerkers. Elke dag staat iedereen met veel passie klaar voor de scholen. Samen met de ouders en het reguliere onderwijs halen jullie het beste in de leerlingen naar boven. Wil je meer weten over de organisatie Kentalis of over hoe het is om te werken bij Kentalis? Lees dan meer op onze website.
Wat doe je als ambulant begeleider?
Als ambulant begeleider ondersteun je reguliere scholen bij het creëren van een inclusieve leeromgeving voor leerlingen met TOS. In deze functie maak je écht het verschil voor hun toekomst. Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Nauwe samenwerking met leerkrachten, intern begeleiders en andere professionals op reguliere scholen om de ambulante ondersteuning voor leerlingen met TOS te versterken door middel van advies en voorlichting;
- Het overbrengen van expertise naar het reguliere onderwijs;
- Het empoweren van leerlingen en toepassen van verschillende werkwijzen die aansluiten bij de ondersteuningsvraag van zowel de leerlingen als het reguliere onderwijs, op basis van de onderwijshulpvragen.
Wij bieden jou:
- Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor vervangingswerkzaamheden van 3 maanden, van 18 augustus 2025 tot en met eind november 2025;
- Een bruto maandsalaris van €3.484,- tot €6.149,- (schaal LC) bij een volledige werkweek van 40 uur, conform cao primair onderwijs;
- Een dienstverband van 24 - 32 uur per week, waarbij jouw vaste werkdag op maandag is, overige uren en dagen worden afgestemd op een voor ieder geschikt rooster;
- Extra's zoals een structurele eindejaarsuitkering van 8,33% en een goede pensioenregeling bij ABP, inclusief vakantiegeld;
- Een laptop, iPhone, en iPad in bruikleen;
- Mogelijkheden tot individuele professionalisering;
- Toegang tot een preboarding app om alvast vertrouwd te raken met Kentalis;
- Ontwikkelingsmogelijkheden met toegang tot meer dan 100 online trainingen via GoodHabitz;
- Een arbeidsvoorwaardenpakket dat je zelf kunt samenstellen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een sportabonnement, een fietsplan of het uitruilen van je reiskosten.
Deze arbeidsvoorwaarden bieden een duurzame basis voor een succesvolle start en verdere ontwikkeling binnen Kentalis.
Dit ben jij:
Je bent oplossingsgericht en deinst niet terug als iets tegenzit. Ondernemerschap is één van jouw kenmerkende eigenschappen: je bent namelijk initiatiefrijk en denkt in kansen als het gaat om samenwerking en de talenten van de leerlingen. Daarnaast ben je communicatief vaardig en gemakkelijk benaderbaar voor collega’s, leerlingen en andere betrokkenen waar je veel mee samenwerkt. Je hebt aantoonbare begeleidingscapaciteiten en je vindt het prettig om in een zelfstandige, regionale rol te werken. Verder:
- Je bent in het bezit van een pabo-diploma;
- Je hebt relevante werkervaring opgedaan in het onderwijs. Affiniteit met speciaal onderwijs cluster 2 is een pre;
- Je bent in het bezit van een rijbewijs en eigen vervoer.
Interesse? Kom in contact!
Ben je enthousiast geworden om als ambulant begeleider bij Kentalis ambulante dienstverlening aan de slag te gaan? Solliciteer dan nu of uiterlijk op 4 mei 2025. Vanaf 7 mei nemen wij contact met je op. Heb je vragen over de functie? Natuurlijk beantwoorden we deze graag. Bel of WhatsApp met Sander Pietersen, directeur, via +31642302133.
Procedure na sollicitatie:
De procedure na een positieve briefselectie bestaat uit de volgende stappen: Het eerste gesprek vindt plaats op 14 mei. Daarna volgt eventueel een 2e gesprek en indien we samen verdergaan in de procedure, volgt het arbeidsvoorwaardengesprek. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang. Wij vragen altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Dit is een vast onderdeel van de procedure. Er kan om referenties worden gevraagd.
Bericht voor recruiters en headhunters: wij begrijpen dat je voor deze vacature kandidaten wilt voorstellen, maar wij houden de werving & selectie in eigen hand.