AFAS specialist met focus op salarisadministratie
32 - 36 uur, parttime / fulltime
Deel jouw expertise op het gebied van salarisadministratie én AFAS HR & Payroll en realiseer een betrouwbare salarisuitbetaling voor onze collega’s van Kentalis!
Wat maakt jouw werk bijzonder?
Je gaat onderdeel uitmaken van een landelijke expertise organisatie gericht op zorg en onderwijs, waarbij onze medewerkers het verschil maken in het leven van cliënten en leerlingen. Jij draagt belangrijke verantwoordelijkheid voor het maandelijks uitbetalen van de salarissen aan onze collega’s van Kentalis. Wij verwelkomen graag een collega, die met zijn of haar vakkennis, gevorderde kennis van AFAS, nauwkeurigheid en klantgerichtheid bijdraagt aan een correcte payrollinrichting.
Wat ga jij doen?
Jij bent de schakel tussen HR, Applicatiebeheer AFAS en Finance. Jij zorgt voor kwaliteitsverbeteringen, doordat jij op de hoogte blijft van in- en externe ontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving. Jij maakt de doorvertaling naar onze interne procedures.
Voor uitbreiding van ons team zijn we op zoek naar versterking in 2 rollen:
- Medior medewerker
- Senior medewerker
Medior medewerker:
Als ervaren salarisexpert ben je een essentiële schakel in de dagelijkse salarisverwerking. Je controleert niet alleen zorgvuldig de verwerkingen, maar voert ook periodieke controles uit om ervoor te zorgen dat alles naadloos en foutloos verloopt. Je hebt diepgaande kennis van het control framework en neemt dit mee in je dagelijkse werkzaamheden. Met je ervaring in AFAS ben je in staat om zelfstandig een salarisrun uit te voeren, waarbij je looncomponenten begrijpt en kunt controleren.
Naast je dagelijkse taken ben je actief betrokken bij verschillende projecten. Je dient ook als sparringpartner voor de HR-teams en biedt ondersteuning bij adviesaanvragen. Jouw ervaring en kennis zijn van onschatbare waarde voor het begeleiden van junioren binnen het team. Tegelijkertijd blijf je jezelf ontwikkelen, met de ambitie om door te groeien naar een seniorfunctie.
Senior medewerker:
Als ervaren specialist in AFAS ben jij een expert op het gebied van looninrichting. Je beheerst het maken van looncomponenten, onderhoudt contexten en voert diepgaande analyses uit. Wanneer er zwaardere adviesvragen opkomen, bijvoorbeeld over de CAO of wet- en regelgeving, neem jij een adviserende rol in en biedt je gedegen oplossingen en advies aan de betrokken teams.
Terwijl jouw collega’s zich bezighouden met de dagelijkse werkzaamheden en de loonrun vervul je een prominente rol binnen projecten en overleggen, waarbij je de afdeling vertegenwoordigt en strategische bijdragen levert aan het succes van de organisatie. Je bent constant bezig met het optimaliseren van het controleproces binnen de salarisadministratie, zodat alles efficiënter en nauwkeuriger verloopt.
Jouw kennis en ervaring deel je actief met je collega's. Je instrueert en begeleidt hen, zodat zij in staat zijn om iedere maand een foutloze en correcte salarisrun te draaien. Door jouw begeleiding en voortdurende verbeteringen, zorg je ervoor dat het team groeit en steeds beter presteert
Met wie werk jij?
Jij gaat werken binnen de afdeling HR Services binnen het team HR&D. Samen met vijf andere collega’s ben jij verantwoordelijk voor de salarisadministratie van Kentalis. We hebben zeer regelmatig contact met elkaar via Teams of telefonisch, en zien elkaar gemiddeld twee keer per week op het kantoor in Sint-Michielsgestel, op 10 minuten van Den Bosch. Ook bestaat er in overleg de mogelijkheid om vanuit huis te werken, waarbij er flexibiliteit is in werkdagen en werktijden.
Wil je meer weten over de organisatie Kentalis of over hoe het is om te werken bij Kentalis? Lees dan meer op onze website. Lees meer over Werken bij Kentalis HR | Kentalis
Wij bieden jou
Voor een goede start, word je ingewerkt door een ervaren collega. Ook kijkt je leidinggevende Doris naar jouw talenten en wordt er geïnvesteerd in jouw vakkennis en persoonlijke ontwikkeling.
- Direct bij start een contract voor onbepaalde tijd voor 32 of 36 uur per week;
- Een bruto maandsalaris van €3.347,- tot €4.902,- (FWG 55) bij een volledige werkweek van 36 uur. Alle arbeidsvoorwaarden zijn conform cao gehandicaptenzorg;
- 144 uur vakantieverlof en 57 uur balansuren (naar rato) extra’s zoals, pensioenopbouw bij PFZW en reiskostenvergoeding;
- Extra's zoals een eindejaarsuitkering in december van 8,33%, reiskostenvergoeding van €0,16 per kilometer voor woon- werkverkeer;
- Een arbeidsvoorwaardenpakket dat je zelf kunt samenstellen. Kies jij voor een sportabonnement, een fiets of uitruil reiskosten?
Wie ben jij?
Jij bent klant- en oplossingsgericht en haalt plezier uit complexe vraagstukken. Daarnaast werk je graag in een omgeving waarin je meedenkt over professionalisering van administratieve procedures:
Verder breng je mee:
- Een hbo opleiding, Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL) en/of Vakopleiding Payroll Service (VPS)
- Je beschikt over een ruime AFAS kennis;
Interesse? Kom in contact met Kentalis en ervaar hoe waardevol werk kan zijn!
Ben je enthousiast geworden om als senior salarisadministrateur aan de slag te gaan bij Kentalis? Solliciteer dan op de manier die bij jou past . Dit kan in de vorm van een cv met optioneel een sollicitatiebrief, een beknopte motivatie of verras ons met een video. Wij kijken uit naar jouw reactie!
Heb je vragen over deze functie? Doris van der Heijden, Teammanager HR Services, maakt graag tijd voor jou en jouw vragen. Bel of whatsapp via 06-57776680.
We vragen altijd om referenties en een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang. Dit is een vast onderdeel van de procedure.
Ben je een intermediair? Wij werven zelf of met onze vaste partners. Acquisitie is niet gewenst.